wtorek, 11 marca 2014

Akrotheism "Behold the Son of Plagues" (2014) - recenzja

























Kiedy zakładałem tego bloga to nie sądziłem, że przerodzi się tematycznie w muzyczno-filmowy konglomerat. Stało się. Uwielbiam zarówno horrory, jak i metal i jeśli w tym drugim przypadku przysłużę się w choć drobny sposób w promocji kapeli jestem więcej niż kontent. W mojej wieży ląduje zatem kolejna płytka z Odium Records - grecki black metalowy Akrotheism, zespół młody i siłą rzeczy wcześniej kompletnie mi nieznany. Muszę jednak przyznać, iż "Behold the Son of Plagues" (2014) tryska wściekłością i agresją aż miło. Czuć w muzyce Akrotheism najdziksze emocje i choć niektóre patenty Greków mogą się kojarzyć z Deathspell Omega czy Watain w żadnym wypadku nie jest to zarzut. W dodatku zespół potrafi zaskakiwać np. w "Salt of Grace", gdzie niepokojący chóralny śpiew przeradza się w duszną black metalową nawałnicę, by potem na moment zwolnić do black doom metalowego tempa. Z kolei w "Send Us to the Swines" daje się odczuć wpływ wspomnianego Deathspell Omega - znakomite w tym kawałku jest użycie mrocznych damskich śpiewów. Nie da się ukryć, iż na "Behold the Son of Plagues" dominują wulgarne blasty, jednak jak na moje ucho album jest ogromnie zróżnicowany. I szczyci się intrygującą okultystyczną atmosferą akcentowaną choćby przez złowieszcze chorały. Akrotheism nagrał bardzo solidny krążek do którego z przyjemnością będę wracał przez pewien czas. Warto przyjrzeć się bliżej black metalowej ciemności serwowanej przez Greków. Osobiście jestem miło zaskoczony muzyczną zawartością "Behold the Son of Plagues".

Stronka Odium Records, gdzie można zakupić opisywaną płytę:

www.odiumrex.com
www.facebook.com/odiumrex
www.myspace.com/odiumrex
www.youtube.com/odiumre

Akrotheism na Facebooku:

https://www.facebook.com/Akrotheism?fref=ts

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz