niedziela, 31 lipca 2016

Bolków: Opuszczona garbarnia i młyn



















W związku z tym że od trzech lat pojawiam się na festiwalu Castle Party w Bolkowie regularnie tym razem w ramach wolnego czasu postanowiłem poszwendać się po tamtejszej opuszczonym młynie i garbarni. Planu nie udało się zrealizować w 100 procentach, gdyż dostęp do części budynków przy ścieżce był utrudniony (zalane piwnice, dziura na górce zamkowej załatana, zardzewiały drut kolczasty na ogrodzeniu). Teoretycznie wszędzie da się wejść, ale w UE kieruję się zasadą nic na siłę - skoro nie ma dostępu to nie będę kombinował niszcząc ogrodzenie i przyczyniając się do dalszej dewastacji. Nie o to wszak chodzi. Opuszczone miejsca powinien dewastować upływający czas, a nie ludzie. Niestety zawsze to ludzie jako pierwsi rozgrabiają, dewastują, palą i zaśmiecają niszczejące konstrukcje. Zazwyczaj są to miejscowi, ale nie tylko. Tak czy owak z godzinnej eksploracji jestem dość zadowolony. Obiekt przy ulicy Jeleniogórskiej (zapewne stary młyn) bardzo zdewastowany i częściowo spalony - w dolnych partiach istne śmietnisko. Nieco lepiej wyglądają piętra, ale trzeba uważać na dziury w podłodze i stąpać ostrożnie. Ostatnie piętro to nieco ryzykowne chodzenie po starych deskach. Drugiego obiektu przy ścieżce i starej chaty nie eksplorowałem - może za rok w ramach Castle Party 2017. W Bolkowie znajdują się także opuszczony hotel (nie eksplorowałem) oraz zamek Świny (byłem i robiłem tam zdjęcia kilka lat temu).

Zdjęć na własny użytek zrobiłem około setki - to tylko niewielki ich wycinek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz